zondag 2 december 2012

Natuur: Mijn ecologische voetafdruk


Mijn ecologische voetafdruk bedraagt 5.8 hectare...
De groene balk stelt mijn ecologische voetafdruk voor, die eronder respectievelijk van een Belg (gemiddeld), een Duitser en een Afrikaan. Oef, zit ik dan toch onder het gemiddelde van de Belg. Helaas niet onder dat van de Duitser of Afrikaan.               
Hoeveel zou mijn ecologische voetafdruk mogen zijn? 1.8 hectare. Oei...
Na enkele vragen over zaken die ik nog zou kunnen toepassen, is mijn ecologische voetafdruk verkleint naar 5.6 hectare. Helaas deed ik de meeste van hun suggesties al, zoals het drogen van de was aan een draad buiten i.p.v. de droogmachine of het plaatsen van spaarlampen en - douchekop.

Doe zelf de test! Klik hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten