vrijdag 16 november 2012

Zingeving: Ichtus Gent

Ichtus Gent is een Christelijke studentenvereniging. Het doel van de vereniging is andere studenten aanzetten om zichzelf te ontwikkelen. Voornamelijk op geloofsvlak. Samen bidden ze en lezen ze de Bijbel. Er zijn vier verschillende teams die elk hun functie hebben.

  1. Het aanbiddingsteam waarin God aanbeden wordt.
  2. Het gebedsteam waarin ze samen op zoek gaan naar wat bidden voor jou betekent.
  3. Het evangelieteam waarin veel wordt gepraat, met elkaar maar ook met andere medestudenten die nog niet tot de vereniging horen.
  4. En als laatste het projectteam, hier worden ontspannende activiteiten georganiseerd.
Ik denk dat het een mooi initiatief is, jongeren kunnen zich verenigen en zo ontstaat een groot groepsgevoel.

Dit initiatief kunnen we linken aan de sociale dimensie. Jongeren komen samen en delen ervaringen.

1 opmerking:

  1. Ik denk dat dit inderdaad een mooi initiatief is. Maar ik vrees ervoor dat de dag van vandaag de jongeren wel wat anders te doen hebben. Er zijn niet veel jongeren die nog naar de mis gaan. Laat staan dat ze naar deze studentenvereniging zouden gaan.
    Maar ik denk wel dat het voor de echte christelijke studenten een ideale plaats is om andere gelovigen te ontmoeten. Op die manier kunnen ze hun verbondenheid met God en met de andere gelovige studenten delen.

    BeantwoordenVerwijderen